onsdag, oktober 30, 2013

Trött igår!

Ja, ni får ursäkta men jag var sååå trött igår. Faktum är att jag är trött idag med. Jag tror att det är hösten och mörkret och blåsten och... ja, ni vet, allt det där som hösten har med sig. Fast man kan ju fundera för jag har det ganska livat på nätterna istället så kanske skulle jag skriva blogg då istället. Problemet är att min personliga sekreterare sover då. Hmmmm nu muttrade hon något om att hon i alla fall försöker sova... något om någon som rumsterar... Jag undrar vem det kan vara? Nåja, var var jag? Jo. det verkar som om jag är ett snäpp mer vaken nattetid. Jag har under sommaren lärt mig pilla upp garderoben i rummet för matte stänger inte dörren så den går i lås. Det har visst något att göra med en mojäng med krokar som sitter på ovansidan av dörren. I vilket fall så har jag kommit underfund med att ifall jag hakar i med klorna så kan jag liksom dra upp dörren. Nu testade jag detsamma på en annan garderob och lyckades även där. Nu gäller det att se till att matte inte stänger dörrarna så det går i lås för det är mycket roligare (och mer rättvist) ifall jag kan öppna dem också. Dessutom så får jag då tillgång till lyse eftersom det är automatiskt när dörrarna öppnas.

Mitt mål för framtiden blir att försöka se om jag inte kan få upp skafferiet på samma sätt. Just nu verkar det som att matte alltid stänger dörren så att mekanismen hakar i och då hjälper inga klor i världen, man måste vrida på nyckeln. Jag måste knäcka den nöten på något vis. Tänk vilken grej det vore att kunna komma åt min mat och, ljuva tanke, mitt godis nattetid när matte sover! Jag har hört om ett katthem i USA som har en katt som heter Octavia som brukar öppna skåp för att komma åt smakbitar nattetid. Alla vet om det för det finns en cam som förevigar denna utmärkta förmåga. Hon hämtar generöst med smakbitar varje natt nästan. Hon är en verklig förebild för oss katter. Vi måste skapa mer utrymme för kontroll över viktiga resurser i vår kattliga värld! Nå, nu måste jag avsluta bloggen för i kväll. Jag har planer att smida inför natten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar