tisdag, oktober 29, 2013

Huva!

Det var litet jobbigt inatt. Efter en trevlig kväll då jag lyckades fånga en nattflygare med en välriktad vänster så blev det storm. En garderob öppnade sig och fönstret riskerade blåsa upp så matte stängde det. Jag tyckte det var litet otrevligt så jag frågade om jag kunde få sova litet i hennes säng istället för i min soffakorg. Det kändes tryggt när huset knarrade och hade sig för fy vad det blåste.

Som tack för detta ska jag hjälpa matte att leta reda på sakerna som säkert har blåst iväg från sina platser utefter husväggen ute. Varför tänkte inte matte på det igår kväll? Hon som har tillgång till väderleksrapport å allting.

Nu påpekar matte att jag inte berättade om det rumsterande som pågick innan min vänsterjab som nitade nattflygaren men jag tycker att min version duger som den är. Det som hände innan över hela rummet var bara uppvärmningen. Själva konstutövandet är det som jag delar med er. Matte tycker också att jag ska låta henne påpeka att jag och stormen skapar ungefär lika mycket oljud men den beskrivningen refuserar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar