tisdag, mars 19, 2013

Kom igen nu då!

Reservmatte är här. Ni vet hon som jag ska anställa ska flytta in till mig snart. Jag tänkte mig en fantastisk första kväll med mycket klapp och kli och massage och gosigt. Men hon kommer hem och säger att hon inte var så pigg och så gick hon och lade sig! Där var jag. Hur pigg som helst och hon har inte lust att ägna sig åt mig. Jag bara stod där en stund och såg på henne och trodde inte mina ögon. Tillslut surade jag till och gick iväg och lade mig jag med.

Sen i morse när jag flyttade mig genom rummet uppe för att inta min plats på soffryggen så upptäcker jag att människan redan är uppe. Jag stirrade på henne igen för att försöka få henne att förstå att på morgnarna så ska jag ha det tyst och lugn litet längre. Jag ser ingen annan råd än att jag får lov att ändra på min rytm. Det är inte lätt att hitta bra hjälp nuförtiden!

Det är snöstorm ute också. Egentligen föredrar jag toaletten ute framför lådan inne men idag så tvekade jag i det längsta. Tillslut tog jag mig ändå en tur ute. Fast jag spände ögonen i matte så att hon inte skulle gå för långt bort från fönstret så att hon kunde släppa in mig direkt när jag var färdig att gå in. Den här gången klarade hon det ganska bra. Hon väntade visst på micro-ugnen också så hon inte glömde bort mig utanför fönstret.

Jag har funderat en del över snön också. Tänk om den istället för att vara blöt och kall kunde vara mjukt fluffig och varm. Tänk er vilken underbar tid vintern skulle vara då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar